понеділок, 6 січня 2014 р.

Про домашнє завдання

Лист управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації

09.11.2007 №12-375/1-12
на №________від______
                                                                 Начальникам відділів, управлінь
                                                                       освіти райдержадміністрацій,
                                                                       міськвиконкомів

                                                                        Корецькій Л.В.,
                                                                        директору обласного інституту
                                                                        післядипломної педагогічної освіти
                                                                        імені Василя Сухомлинського

На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 29 жовтня 2007 року №1/9-651 та з метою збалансування навчального навантаження учнів загальноосвітніх навчальних закладів, збереження їх здоров’я, управління освіти і науки інформує.
Головним завданням сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення умов для розвитку і саморозвитку кожного учня, що реалізується через оновлення змісту навчальних програм, інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу, в тому числі й організації домашньої самостійної роботи.
Звертаємо увагу й на те, що контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладається на керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
Основною метою домашніх завдань є: закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроці; підготовка до засвоєння нового матеріалу; формування в дітей уміння самостійно працювати; розвиток їх пізнавальних інтересів, творчих здібностей тощо.
Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації:
- розуміння учнями поставлених перед ними навчальних завдань;
- врахування вікових та індивідуальних особливостей школярів, їх пізнавальних можливостей, специфіки кожного навчального предмета, складності матеріалу, характеру завдань та ін.;
- формування загально навчальних умінь і навичок (уміння правильно розподіляти час, встановлювати послідовність виконання завдань, виділяти головне, використовувати попередньо вивчений матеріал, застосовувати наявні знання тощо).
    Раціональна організація виконання домашніх завдань сприятиме збереженню здоров’я учнів, високого півня функціонального стану їх організму протягом дня.
  При визначені форм, характеру, змісту, обсягу домашніх завдань, методів їх організації необхідно врахувати специфіку навчального предмета, пізнавальні особливості учнів, їх вольові якості та уподобання тощо.
    Домашні завдання можуть бути як усні, так і письмові; індивідуальні, що заохочують, стимулюють школяра до навчання, пізнання, розвивають  індивідуальні здібності та інтереси дитини; групові та парні, що направлені на дослідницьку, пошукову, аналітичну роботу, співпрацю, співдружність тощо; репродуктивного, конструктивно-варіативного та творчого характеру.
     Домашні завдання можна диференціювати в залежності від підготовки учнів, їх індивідуальних особливостей сприйняття, пам’яті, мислення, урізноманітнюючи при цьому зміст домашніх робіт та їх характер.
      Згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання  загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) у 1 класі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2 класі – 45 хв.; у 3 класі – 1 години 10 хв.; 4 класі – 1 год. 30 хв.; у 5-6 класах – 2,5 год.; у 7-9 класах – 3 години; у 10-11 класах – 4 години.
     Звертаємо увагу на необхідність дотримання вимог Державних санітарних правил. При визначенні обсягів домашніх завдань необхідним є врахування темпу і ритму роботи учнів, навантаження їх навчальною роботою цього та наступного днів, стану їхнього здоров’я.
З метою раціонального розподілу навчального навантаження на учня протягом тижня необхідно проводити оцінку розкладу уроків. Предмети, які вимагають значних затрат часу для виконання домашніх завдань, не повинні групуватися в один день у розклад занять.
      Домашні завдання не рекомендується задавати на канікули,  на вихідні та святкові дні. 
   Добір завдань для домашньої роботи, інструктаж щодо її виконання (повний, стислий, конкретний тощо) учитель продумує  завчасно і фіксує в поурочному плані-конспекті уроку.
    Домашнє завдання може бути задано з предметів інваріантної частини навчального плану, з будь-якого розділу програми, але тоді, коли його доцільність вмотивована.
     Успішне виконання учнями домашніх завдань в значній мірі залежить від співпраці учителя з їхніми батьками. Важливо переконати батьків у тому, що дотримання оптимального режиму виконання домашніх завдань, їх посильна допомога і контроль за виконанням сприятимуть розв’язанню основної мети навчальної домашньої роботи. Вчитель повинен знайомити батьків з основними програмовими вимогами до навчальних предметів, усного та писемного мовлення молодших школярів тощо, повідомляти батьків про результати виконання домашніх завдань.
      Місце подачі домашнього завдання може бути на будь-якому етапі уроку.
    Не допускається подача домашнього завдання під час чи після дзвінка на перерву, після уроків, оскільки воно в повній мірі не  фіксується  дітьми; учні позбавлені можливості ставити запитання; учитель не встигає пояснити суть завдання.
      Форми перевірки  домашнього завдання можуть бути різними: фронтальна, індивідуальна, колективна, само-, взаємоперевірка, творча тощо. Вибір форми контролю залежить від змісту, виду і мети домашнього завдання.
      Зобов’язуємо зміст листа довести до керівників та педагогів  загальноосвітніх навчальних закладів.

      Начальник  управління                                                                    В.Приліпко

Немає коментарів:

Дописати коментар